Er zijn momenteel drie belangrijke aanbieders van offline kaarten (offline kaarten) op de markt, Teleatlas die momenteel worden gemaakt door het bedrijf TomTom, Hier voorheen Navteq heette en die worden gemaakt door Nokia, dat momenteel eigendom is van Microsoft en OpenStreetMap (OSM) kaart gemaakt door een gemeenschap van ontwikkelaars en gebruikers waar hun informatie en licentie open is.



Beide kaarten worden verspreid onder alle navigatiesoftwarebedrijven, zoals Sygic, TomTom, Garmin, Copilot, iGO, PTV en vele andere. Deze softwarebedrijven werken meestal met een merk, Teleatlas, Here of OSM en anderen integreren meestal verschillende cartografieën volgens het geografische gebied, aangezien op sommige plaatsen een cartografie nauwkeuriger kan zijn en op andere plaatsen een andere cartografie, we zullen hier ook over praten.



Parallel aan de kaarten bereiden de bedrijven Teleatlas, Here en OSM andere soorten informatie voor grote voertuigen voor. Deze informatie geeft details over de hoogte van bruggen, tunnels, straten, verbodsbepalingen naar tonnage en afmetingen ... Maar helaas wordt deze informatie al heel weinig jaren verzameld, daarom is in sommige landen het percentage informatie De afmetingen zijn erg laag en daarom kan een gps-navigator u tot zeer ernstige fouten leiden. Om deze reden herhalen deze bedrijven bij het verkopen van hun apparaten in de informatie dat ze goed op verkeersborden letten en niet 100% vertrouwen in de aanwijzingen die de gps-navigator ons biedt.



Een ander zeer belangrijk aspect is dat de hierboven genoemde kaarten verschillende informatie bieden, afhankelijk van het gebied. Hier is bijvoorbeeld betrouwbaarder op primaire wegen en bekende gebieden van de belangrijkste steden, wat nuttiger is voor die bestuurders die in deze gebieden circuleren en Teleatlas biedt meer gedetailleerde informatie over secundaire wegen en gebieden van minder bekende steden, maar Deze fouten kunnen per regio en land verschillen. OSM is echter een cartografie die is ontwikkeld door mensen die GPS en navigators gebruiken en voor hun werk krijgen ze niets terug, dat wil zeggen dat ze de kaart voeden met waarheidsgetrouwe informatie door simpelweg hun ervaring te verbeteren wanneer ze de kaart gebruiken, dit zorgt voor updates van OSM-kaarten zijn constanter omdat er duizenden mensen zijn die zeer belangrijke informatie aan de kaart toevoegen.



In het geval van HERE en TomTom heb je tijdens je reizen misschien wel eens voertuigen op de weg gezien met een reeks camera's op het dak. Deze voertuigen zijn verantwoordelijk voor het verzamelen van de afmetingen van alle straten en snelwegen en hun afmetingen. Beiden zijn constant op de wegen en steden over de hele wereld. Maar er is een groot probleem, op veel plaatsen, zoals secundaire wegen, kleine steden en wijken in veel steden, waar ze gewoonlijk niet regelmatig circuleren of slechts één keer vele, vele jaren geleden deden.



Het is om deze reden dat offline kaarten soms erg onnauwkeurig zijn en tot ernstige verwarring en tijdverlies kunnen leiden, vooral voor bestuurders van grote voertuigen zoals vrachtwagens, bussen en caravans. Een ander probleem is de interpretatie van de kaart door de navigatiesoftware, aangezien deze u een ongepaste route kan tonen, afhankelijk van de programmering gemaakt door de softwarefabrikant.



Afgezien van al deze informatie, is het erg belangrijk om te weten hoe je de tools die de navigatiesoftware ons biedt, moet interpreteren en gebruiken om de route te creëren.Daarom adviseren we zodra de route is gemaakt de route te visualiseren en op een online kaart te controleren, zoals die van Google om te bevestigen dat we op zoek gaan naar een juiste site voor het type voertuig waarmee we rijden. Op deze manier kunnen we, als we een smartphone hebben, dezelfde route maken met de Google-kaart, deze heeft de exacte informatie van de hele wereld, aangezien de kaarten worden gemaakt door satellietfoto's te maken, maar er is een groot probleem met deze kaarten, Ze worden alleen online aangeboden, dus er is een internetverbinding nodig om ze te gebruiken, iets wat het voor ons moeilijk zal maken om ze te gebruiken en door de lage dekking en hoge economische kosten is er ook het probleem dat Google maps niet de afmetingen heeft van beperkingen voor bruggen, tonnages en te grote voertuigen.



We hebben ook opmerkingen van klanten gekregen over de slechte nauwkeurigheid van flitsers. Momenteel verzamelen softwarebedrijven informatie van hun gebruikers over vaste en mobiele radarcontroles en sporadische politiecontroles. Deze informatie zijn eenvoudig drie soorten geografische coördinaten: vaste radars, mobiele radars en routinecontroles. Daarom raden we gebruikers van sommige navigatiesoftware aan om te voorkomen dat ze voortdurend waarschuwingen ontvangen en dergelijke controles niet, deactiveer de waarschuwingsfunctie voor mobiele flitsers en routinecontroles en laat alleen de vaste flitserfunctie geactiveerd.



Om deze reden is momenteel geen enkele kaart 100% betrouwbaar en konden we geen echt advies geven om de ene of de andere kaart te kiezen. Er zijn veel opmerkingen van chauffeurs die ons informatie geven over de routes die ze nemen en hun fouten.



Bij NavionTruck kennen we onze verantwoordelijkheid en we zijn niet gestopt met werken en innoveren sinds we in 2009 onze eerste fase als verkopers van satellietnavigatiesystemen oprichtten, jaren later besloten we om ons eigen merk te creëren en onze eigen navigatieapparatuur te ontwikkelen. We zijn momenteel ondergedompeld in een geweldig project waar jij het belangrijkste bent, om deze problemen op te lossen die er vandaag zijn, we zijn ons bewust van de moeilijkheid, maar we hebben al 50% van de weg afgelegd. Zeer binnenkort zullen we u het resultaat laten zien van deze belangrijke uitdaging die we onszelf gesteld hebben, namelijk het veranderen van satellietnavigatie zoals we die vandaag kennen.